Zebrahelyzet

zebra, gyalogátkelőhely

Beszéltünk már arról, hogyan jöhet létre egy zebra és hogy milyen gyalogos-átkelők vannak már valamilyen elindult fázisban.

Megkaptuk a városüzemeltetéstől a friss listát, ami szerint ezek vannak jelenleg közbeszerzésen:

  • Balatoni – Nőszirom
  • Kutyavári – Kamilla
  • Duna – Tállya-Sárvíz
  • Kossuth Lajos – Nagy Lajos
  • Kossuth Lajos – Munkácsy Mihály
  • Kossuth Lajos – Bagoly
  • Vadlúd – Gém
  • Fehérvári – Kánya

Ezeken felül van egy pár, ami a különféle csomópontok kiépítéséhez kötődik:

  • Velencei – Elöljáró (már kész)
  • Diósdi – Csaba (már kész)
  • Karolina – Felső
  • Riminyáki – Gellért (erről a kereszteződésről hamarosan bővebben)
  • Daróci – Bajcsy-Zsilinszky
  • Zámori – Vadlúd
  • Zámori – Fehérvári
  • Törökbálinti – Szövő-Folyondár
  • Törökbálinti – Felsővölgyi-Tetőfedő
  • Ürmös – Tárnoki-Csaba
  • Sóskúti – Szovátai-Fűtő
  • Szent István – Tárnoki-Lőcsei
  • Kossuth Lajos – Szent István
  • Kossuth Lajos – Gárdonyi
  • Ercsi – Júlia

Ezeken felül tervben van:

  • Szent István – Hivatalnok
  • Szent István – Felvigyázó
  • Szent István – Rákóczi
  • Szent István – Hunyadi
  • Szent István – Martinovics
  • Szent István – Zrínyi
  • Bajcsy-Zsilinszky – Platánfa
  • Bajcsy-Zsilinszky – Almafa-Cserhalmi
  • Riminyáki – Demeter
  • Riminyáki – Ferenc
  • Alsó – Katalin
  • Karolina – Alsó
  • Ürmös – Kadarka
  • Szovátai – Fundoklia tér
  • Tárnoki – Dezső
  • Béke tér 3-6
  • Balatoni – Poprád
  • Hóvirág – Diósdi
  • Szövő – Kövező
  • Iparos – Kövező
  • Vadlúd-Kossuth – Bíbic
  • Széles – Érdi piac
  • Balatoni – Kis-Duna
  • Bagoly – Harkály
  • Fehérvári – Papagáj
  • Cseresznyefa – Égerfa

Ez így egyben azért impozáns. Ha mindegyik megvalósul, akkor több, mint dupla annyi átkelő lesz, mint jelenleg van. Ami még mindig nem túl sok, de a neuralgikus pontokat (valamilyen intézmény vagy buszmegálló a közelben, vagy kilométereken át semmi átkelési lehetőség) lefedtük.

Szerintetek hova kellene még gyalogos-átkelőhely?

Kérlek vegyétek figyelembe, hogy nem a város dönti el, hol lesz, mi is kérjük az engedélyt. Nagyobbak az esélyek, ha van már mindkét oldalon járda, ha van közvilágítás, akadálymentes lehessen, indokolt legyen (könnyebb például intézmények és tömegközlekedés közelében), ésaz út adottságainak is olyannak kell lennie (például kanyarban nem lehet, kereszteződésben lehet).