ÉTH-ÉRD online jelenlét

weblap

Elkezdtem nézegetni a szolgáltatók online jelenlétét, hogy mennyire jók, mennyire használhatóak, mennyire hasznosak. Első a sorban az ÉTH-ÉRD, vagyis köznyelven “a szemetesek”.

A weblapot valószínűleg egy az egyben átvették a cégtől (Érd-Kom), akitől megvásárolták az eszközöket is. Ez sajnos meg is látszik rajta.

A kinézete olyan, amilyen. Nem túl modern, kicsit lemaradt a korral. Én azt mondanám rá, hogy szigorúan funkcionális.

Van egy bal oldali menü, amiben nincsenek alpontok, annyit kapunk, amit látunk. Van egy felső menü is, ami azonban mindig ugyanarra az oldalakra visz, tehát nagyjából semmi értelme a kiemelésnek, mehetett volna bal oldalra is. Itt minimum valami összefüggést várna az ember, pl. ha először a szelektív gyűjtésre kattintok bal oldalon, majd felül a Tárnokra, akkor a tárnoki szelektív gyűjtésről szóló oldalra jutok. 

Technikailag hagyjuk, itt már évtizedes lemaradásról beszélünk, ami mondjuk nem feltétlenül baj, ha maga a lap használható.

Használhatónak pedig használható, mert a legfontosabb információk fent vannak, és ezek nagyjából rendezettek is, könnyen megtalálható, amit keresünk. Mondjuk ezt nagyban segítené, ha egy kereső is lenne oldalon, de valójában nincs olyan sok tartalom, hogy ez nagyon hiányozzon.

Aktuális híreket, történéseket az oldal jobb oldalán található sávban látunk, de nem nagyon frissül, az utolsó hír tavaszi.

Fórum, hírlevél, RSS/Atom feed, online kapcsolati űrlap és hasonlók nincsenek az oldalon.

Egy 10-es skálán 4-re értékelem. Nem rossz, csak átgondolatlan, ránézésre is toldozott-foltozott és kevés.

(Kinézet: 1 pont; általános használhatóság: 1 pont; tartalom, elérhető információk: 2 pont.)

A cégnek van Facebook oldala is, ami kinézetre valamivel az átlag alatt van a semmilyen háttérképpel.

Információ csak elvétve kerül ki rá, idén összesen négy, ráadásul mind a négy ugyanaz.

Aktuális hírek itt sem nagyon szerepelnek, más oldalakról vagy forrásokból nincsenek megosztások.

10-es skálán 3-ra értékelném, ez gyakorlatilag egy Mátyás királyos helyzet: van is, meg nincs is.

(Kinézet: 1 pont; névjegy: 1 pont; szöveges saját tartalom: 1 pont.)

Így osztályozok weblap esetén:

  • kinézet: 1 pont
  • általános használhatóság: 1 pont
  • fórum/hírlevél/RSS/Atom/online kapcsolatfelvevő űrlap: 1 pont
  • online kapcsolatfelvevő űrlap: 1 pont
  • tartalom, elérhető információk: 3 pont
  • online szolgáltatások: 3 pont

Így osztályozok FB lap esetén:

  • kinézet: 1 pont
  • névjegy: 1 pont
  • szöveges saját tartalom: 3 pont
  • fényképes saját tartalom: 1 pont
  • máshonnan vett bármilyen tartalom: 3 pont
  • összhatás: 1 pont

Figyelem! A fenti leírtak szigorúan a saját magánvéleményemet (mely némileg szakmai is) tükrözik. Nem szándékom senkit pocskondiázni, lehúzni, csak egy átlagos felhasználó szemszögéből próbálom értékeli a lapokat. Egy weboldal és/vagy Facebook oldal fenntartása munkát igényel, amire erőforrást (minimum emberit) kell szánni. Nem biztos, hogy az adott szervezeteknél ezt akárhogyan is kezelnék, simán előfordulhat, hogy valamelyik munkatársuk viszi “jófejségből”, a munkája mellett.