ÉTCS a neten

weblap
Ez a bejegyzés utolsó módosítása: 8 év! A benne lévő információk már nem biztos, hogy érvényesek, naprakészek!

Kicsit lemaradtam ezzel a témával: hogyan néznek ki a neten az érdi közszolgáltatók. Megnéztem az előző három bejegyzést (ÉTV, Csatorna társulat, ÉTH-ÉRD), és bár már lassan egy éve írtam mindet, ezek nem változtak. Most jöjjön az Érdés térsége Csatornaszolgáltató, az ÉTCS.

Bár sokan azt gondolják, hogy az ÉTV és az ÉTCS (a víz és csatorna) ugyanaz, valójában két cég. Igaz, együtt tartanak fent ügyfélszolgálatot, de igazgatásilag és pénzügyileg két külön cég.

Ennek köszönhetően külön lapon is vannak, az ÉTCS a könnyen megjegyezhető erdicsatornamuvek.hu címen. Azért ez sokkal jobb, mint egy eth-erd.hu, nem igaz?

A lap maga elég modern, egyből az arcunkba kapjuk a három fő témát, ami miatt fel szoktunk keresni ilyen lapokat. A menüje egyértelmű, nem túlbonyolított, mégis minden fontos infót megtalálhatunk.

Infóval pedig el van látva az oldal rendesen. Nem túl sok, de nem is puritánul kevés, pont amennyi kell. Sok részét a magánember úgysem értékeli, csak amolyan „kötelező, hogy legyen” jelleggel vannak fent.

Az ügyfélszolgálat részben van gyakran ismételt kérdések, letölthető számlamagyarázat, természetesen elérhetőségek, díjkalkulátor… minden, amire az egyszeri ember fiának szüksége lehet.

Van elektronikus ügyfélszolgálat, amit ugye szeretünk, mert nem kell sehova menni; kisgatyában intézhetjük az ügyeket; nem kell biodroidokkal beszélni; és ha már úgyis a weben nézelődünk, miért ne használnánk? Sajnos nem vagyunk beregisztrálva, de ha mindaz igaz, amit a leírásban közreadtak (és miért ne lenne igaz), akkor hasznos a felület.

Facebook oldalt nem találtam, pedig kerestem egy ideig.

Szerintem ez 8/10, majdnem tökéletes. Egy kicsit több interaktivitás, fórum, RSS, hírlevél, online kapcsolati űrlap hiányzik csak nekem. Vagy legalább az egyik.

(Kinézet 1 pont; általános használhatóság: 1 pont; tartalom, információk: 3 pont; online szolgáltatások: 3 pont.)

Így osztályozok weblap esetén:

  • kinézet: 1 pont
  • általános használhatóság: 1 pont
  • fórum/hírlevél/RSS/Atom: 1 pont
  • online kapcsolatfelvevő űrlap: 1 pont
  • tartalom, elérhető információk: 3 pont
  • online szolgáltatások: 3 pont

Figyelem! A fenti leírtak szigorúan a saját magánvéleményemet (mely némileg szakmai is) tükrözik. Nem szándékom senkit pocskondiázni, lehúzni, csak egy átlagos felhasználó szemszögéből próbálom értékeli a lapokat. Egy weboldal és/vagy Facebook oldal fenntartása munkát igényel, amire erőforrást (minimum emberit) kell szánni. Nem biztos, hogy az adott szervezeteknél ezt akárhogyan is kezelnék, simán előfordulhat, hogy valamelyik munkatársuk viszi „jófejségből”, a munkája mellett.