ÉTV a neten

weblap
Ez a bejegyzés utolsó módosítása: 9 év! A benne lévő információk már nem biztos, hogy érvényesek, naprakészek!

Folytatom az érdi közművek netes jelenlétéről szóló sorozatomat. Most nem a csatornázás jön, mivel oda még nem regisztráltam be, még nincs meg vele minden tapasztalat, amire szükségem lenne.

Az Érd és Térsége Víziközmű oldala egészen kellemesen néz ki (címe erdivizmuvek.hu). Könnyen olvasható, kicsit kék, kicsit zöld, elég nagy betűk, egyértelmű ikonok.

Információval bőven el van látva az oldal, lehet olvasni híreket, megnézni a tevékenységiket, a cégről részleteket, és még egy csomó mindent. A kereső is jól működik, amit nem találtam meg, az csak azért volt, mert nem volt az oldalon.

Van hírlevél, amire fel lehet iratkozni, és van hírek rész, ahol mindig friss dolgok vannak, bár érthetően túlnyomó részben a vízszolgáltatás szünetelését írják ki. Egy RSS jó lenne a hírekhez.

Vannak letölthető dokumentumok, amik segítségével az ügyeket tudjuk intézni, és van elektronikus ügyfélszolgálat is.

Az elektronikus ügyfélszolgálatra regisztráció után lehet belépni, majd ott különféle ügyeket intézni. A benti menü amolyan csempés dolog, vagy azt is mondhatnánk, hogy szép nagy ikonok, egyértelmű felirattal. Lehet követni a leolvasásokat, le is lehet adni a leolvasást, követhetjük a számláinkat, hibát jelenthetünk be, és úgy általában mindent, ami eszünkbe juthat.

Múltkor élesben használtam is, adatot szerettem volna módosítani. Na, azt az adatot nem lehetett, amire nekem szükségem volt, de a megoldás egyszerű volt: letöltöttem egy PDF doksit, kitöltöttem, aláírtam, beszkenneltem, és hozzácsatoltam az online ügyfélszolgálatnál a kérésemhez. Hipp-hopp, eltelt némi idő, feldolgozták, és a következő számlán már azt láttam.

Én azt mondanám, hogy ez 10/10, mert ennél többet nem lehetne nyújtani. Esetleg egy eseménytörténet jó lenne, hogy én mikor mit kezdeményeztem a portálon keresztül, de ezért nem vonok le pontot.

(Kinézet 1 pont; általános használhatóság: 1 pont; RSS/hírlevél: 1 pont; online kapcsolati űrlap: 1 pont; tartalom, információk: 3 pont; online szolgáltatások: 3 pont.)

A cégnek van Facebook oldala is, ami viszont már vegyesebb képet mutat. A kinézete jó, kicsit vicces fejléccel.

A tartalma azt kell mondjam, hogy jó volt, amíg volt. Mert tavaly augusztus óta nincs rajta új bejegyzés. Mondjuk előtte is csak a saját híreik voltak, de azok legalább fontosak voltak a fogyasztók számára. Sajnos nincs kitöltve a névjegy sem rendesen, de a weblapjukat linkelték, ott pedig elérhetőségek garmadája van.

Ezzel sajnos a 10-ből csak 2 pontot tudok adni rá, kár érte.

(Kinézet: 1 pont; összhatás: 1 pont.)

Így osztályozok weblap esetén:

  • kinézet: 1 pont
  • általános használhatóság: 1 pont
  • fórum/hírlevél/RSS/Atom/online kapcsolatfelvevő űrlap: 1 pont
  • online kapcsolatfelvevő űrlap: 1 pont
  • tartalom, elérhető információk: 3 pont
  • online szolgáltatások: 3 pont

Így osztályozok FB lap esetén:

  • kinézet: 1 pont
  • névjegy: 1 pont
  • szöveges saját tartalom: 3 pont
  • fényképes saját tartalom: 1 pont
  • máshonnan vett bármilyen tartalom: 3 pont
  • összhatás: 1 pont

Figyelem! A fenti leírtak szigorúan a saját magánvéleményemet (mely némileg szakmai is) tükrözik. Nem szándékom senkit pocskondiázni, lehúzni, csak egy átlagos felhasználó szemszögéből próbálom értékeli a lapokat. Egy weboldal és/vagy Facebook oldal fenntartása munkát igényel, amire erőforrást (minimum emberit) kell szánni. Nem biztos, hogy az adott szervezeteknél ezt akárhogyan is kezelnék, simán előfordulhat, hogy valamelyik munkatársuk viszi „jófejségből”, a munkája mellett.