Kommunikáció második rész

mobiltelefon

Még mindig tudnék a témáról beszélni, ötleteket bedobni, de egyelőre elég lesz. Az irány szerintem látható.

Ismét a kommunikációról és információ megosztásról fogok beszélni. Mert “akinek nincs esze annak legyen notesze” szokták mondogatni. Én hozzátenném, hogy akinek pedig van notesze, az jó, ha megnézi néha.

Éppen próbáltam felkészülni a következő témából, amikor észrevettem hogy a kommunikációnál egy odavetett fél mondatot, illetve a témának kifejtését kihagytam.

Ez pedig a kommunikáció kétoldalisága.

Előzőleg már beszéltem arról, hogy jó lenne a képviselőket elérhetővé tenni mobiltelefonon (ugye mégiscsak 21. század), emailen, használjuk azt az emailt, legyen használható az az email.

De ugyanígy nagyon fontos hogy elérhetőek legyenek a különféle a városi cégek is. Ha feltelefonálom például a SzepesMK-t, ott felveszik, segítenek, rendben vagyunk. Feltelefonálom az “xy” céget, általában felveszik és segítenek. Feltelefonálom a “z” céget (ami az önkormányzat egyik cége) és jó esetben felveszik, de általában csak kicsöng nagyon hosszan.

Ugyanez igaz az emailezésre is. Nem tudom, hogy hányan próbáltatok már emailt küldeni különféle önkormányzati cégeknek vagy szervezeteknek. Igen nyögvenyelős és igen változatos az, hogy mennyi idő alatt válaszolnak, mit válaszolnak, hogyan válaszolnak.

Egyszerűen egy keretbe kellene foglalni. Meg kellene mondani, hogy x időn belül mindenkinek kötelező válaszolni. Ha csak annyit is hogy “sajnálom de egyelőre nem tudjuk, utánanézünk”, vagy “sajnáljuk de ez nem hozzánk tartozik” és megmondják, hogy kihez tartozom tartozik, de valamit kellene mondani.

A Járókelővel megpróbáltunk elkezdeni valamit itt Érden is, hogy egy központi helyen lehessen bejelenteni a közlekedéssel kapcsolatos és kicsit a környéki problémákat, ügyeket.

Ugyanígy jó lenne, ha lenne erre egy városi weblap, egy városi email cím, ne adj isten egy sima levél cím, egy mobilalkalmazás, amivel az emberekbe tudnák jelenteni az ügyes bajos dolgaikat és az ott dolgozó emberek, az ott lévő emberek pedig továbbítanák a megfelelő helyekre.

Tehát nekem ne kelljen tudnom, hogy az Érd.hu honlapján hol van fenn az, ahol be lehet jelenteni, hogy nem működik a világítás az utcánkban. Most hirtelen már azt sem tudom, hogy ott kell még mindig bejelenteni vagy egy másik felülete van az adott cégnél.

A vízműveknek szintén külön felülete van, az ÉTH-nak szintén külön felülete van, az ÉKFI-nek szintén külön felületen van és ha most be akarok jelenteni valamit, akkor egyes esetekben egyértelmű. Nincs víz, megnézem a weblapot csőtörés van-e valahol, ha nem írják ki, felhívom őket, tájékoztatnak. Víz egy az egyben Vízművek, rendben vagyunk, tudjuk.

De azt már nem biztos, hogy tudjuk, hogy mondjuk melyik utca kihez tartozik: az ÉKFI-hez vagy Állami Közútkezelőhöz. Egyszerűen csak kellene egy felület ahol pár kategória lenne, én bejelenteném, hogy mit szeretnék és az egyszer csak megérkezne az illetékes osztályhoz, az illetékes csapathoz, az illetékes céghez, és nekik kötelező lenne erre válaszolni.

Ezek nem ördögtől való kívánalmak, nem ördögtől való ötletek. Viszonylag könnyen, kis erőfeszítéssel meg lehetne valósítani.

Két dolog kellene csupán hozzá.

Egyrészt egy olyan városvezetés amelyik ezt hasznosnak látja és nem akar dolgokat dugdosni a városlakók elől.

Másrészt pedig olyan városi szervezetek, olyan városi cégek amik ezt bevállalják. Akik azt mondják, hogy “igen ezt csináljuk” és ha lehet nem csak azért mert bele van írva valahova egy szerződésünk be hogy x napon belül válaszolunk (hogy mondjuk 30 napon belül válaszolunk és akkor a 29. napon elkezdünk vakarózni és valaminek utánanézünk) hanem azért mert ők akarják ezt.

Tudják hogy a lakosok nem azért vannak, hogy befizessék a különféle díjakat, nem azért vannak hogy ezeket a cégeket el tartsák. Hanem pont fordítva: ezek a cégek vannak azért, hogy a lakosok igényét kielégítsék. Cserébe a lakosok ezért pénzt fizetnek, cserébe a lakosok ezért nem szemetelnek, hogy ne kelljen újabb kukásautók venni, cserébe a lakosok ezért szintén partnernek tekintik ezeket a cégeket és nem úgy néznek rá, hogy “már megint fel kell hívnom múltkor is leráztak”.

Tehát kommunikáció, információmegosztás, kétoldaliság, 21. század.