Lakossági tájékoztató a Szent István hídról

fórum
Ez a bejegyzés utolsó módosítása: 7 év! A benne lévő információk már nem biztos, hogy érvényesek, naprakészek!

Megvolt a lakossági tájékoztató a Szent István hídról. Csak bevezetőnek pár gondolat:

  1. megrendelő a NIF
  2. kivitelező az A-Híd
  3. a cehhet nagyobb részben az EU, kisebb részben a kormány állja
  4. a tájékoztatót az A-Híd tartotta
  5. ahol külön nem jeleztem, ott az A-Híd embere válaszolt a kérdésre

A Facebook oldalon készült összefoglaló következik.


Hamarosan kezdődik a lakossági tájékoztató a Szent István hídról. Legközelebb lehet, hogy hozok laptopot, azon azért csak normálisabban lehet gépelni 🙂

A terem nincs tele, de még van egy kis idő…

Kezdődik, és még mindig jönnek.

A két vasút felett megy majd, 2018 végére lesz kész.

Tender tervek vannak, most készíttetik a kivitelezési tervet. 2009-ben készült egy terv, és megnehezíti a kivitelezést a vasútfelújítás.

Acélgerendás öszvérhíd lesz, bármit is jelentsen ez.

Figyelembe vették már a 30-40-es vonalak összekötő vágányát is.

A benzinkúttól felújítják az utat, kétszer három méter széles lesz.

Felvigyázónál is fel meg le lehet majd jönni.

Szintben lesznek a kerékpársávok, mindkét oldalon, sima felfestéssel.

A növényzetet, fákat megpróbálják kímélni.

Most egyeztetnek a közműszolgáltatókkal, hogy pontosan mi hol lesz.

A hidakon és a kisajátított telkeken egyoldali járda lesz. A meglevő utakon, amiket felújítanak, szintén egy oldalon lesz/van járda.

Természetesen lesz felfordulás, betonszállítás, anyagszállítás, útépítés miatt.

A Felvigyázónál az új telken és a töltéstesten készítik majd el a fel- meg lejárót.

Velencei úti becsatlakozásnál az önkormányzat egy új csomópontot szeretne létrehozni. Ebben a tervben ez nincs benne.

Kérdés: Egy régebbi terv szerint itt busz is járna, de buszöböl nem lesz. Mennyivel fogják az utat megemelni?

Válasz: Bejárták már, megnézték a telkeket, a bejárókat, és pont a mostani útpálya magasságában lesz az új is. Az új útszakaszokon lesz valami kis támfal vagy ilyesmi.

Kérdés: Aszfaltos lesz a Felvigyázó vagy sem, mert az önkormányzat megígérte. Mi lesz a járdával, ami egyébként magasabban van most, mint az út.

Válasz: Nekik csak a kapcsolódásra van szerződésük, erre nem tud semmit mondani.

Kérdés: Miért nincs itt senki az önkormányzattól? A tölcsérek elvesznek-e a telkekből, kerítést kell-e bontani?

Válasz: Mindenhol van ráhagyás, két helyet érinthet csak, de valószínűleg nem lesz velük gond.

Bács István: Itt vagyunk az önkormányzattól, és mi is érdeklődve figyeljük az előadást, amit most nem mi tartunk.

Kérdés: Az utolsó terven egy körforgalom volt a Hivatalnok útnál, ebből mi lesz?

Válasz: Nem lesz sehol körforgalom, ahhoz nincs elég hely. Sima csomópontok lesznek.

Kérdés: Nagy dugó lesz a Velencei útnál, ezért mindenki a Hivatalnok felé fog menni, ahol járda sincs rendesen.

Válasz: 86 óta pofozgatják ezt a tervet, de sajnos csak a kereszteződésekig tart a hatáskörük. A NIF tervezteti, akik próbálták figyelembe venni a város koncepcióját, hogy egy új közlekedési tengely jöjjön létre. Az utolsó állás szerint a város erről lemondott. A forgalom nagyobb lesz, ez sajnos ezzel jár.

Kérdés: Fekvőrendőr, egyirányúsítás, célforgalom, vagy ilyesmi a keresztutakon, hogy ne arra kerüljön mindenki?

Válasz: Ezt a város dönti el, hogyan kezeli ezt a helyzetet. 85% EU pénz 15% kormánytámogatás. A járdák, forgalomtechnika a város feladata.

Bács István: Jártak már nálunk a Rákóczi utcából, és abban maradtunk, hogy a beruházás után összehívunk minden ott élőt, és közösen fogjuk eldönteni, melyiket kellene megvalósítani. Ez sem lesz mindenkinek jó, de közösen eldöntjük. A Hivatalnok utcából még senki nem kereste az önkormányzatot, de természetesen őket is beveszik.

Kérdés: Nem mi fogjuk eldönteni, mert akkora forgalom lesz, hogy nem lehet használni, és a felmenők nem lesznek rendesen használhatóak. Nem mi fogjuk eldönteni, ezt szakembereknek kell megoldani. Vízelvezetés sincs tervben. Ez egy elavult terv, 30 éve sem volt a legjobb, de mostanra eléggé meghaladták az elvárások, lehetőségek, az élet.

Kérdés: A Velencei útnál mi lesz? Tábla, körforgalom, lámpa?

Válasz: Egyelőre lámpa van tervben, az önkormányzat fogja eldönteni és kiviteleztetni.

Kérdés: Nagyon meg fog nőni a forgalom, miközben ez az út nagyjából a semmiből vezet a semmibe. Nem fogunk tudni kiállni sem a kertből.

Válasz: Vannak ezek a tervek, amik egyelőre nem mutatnak sokat, sajnos nem tudja, mi lesz a vége, ez túlmutat a terveken. Valószínűleg van valami távlati terv, hogy ebből mi lesz, de erre nincs rálátásuk.

Kérdés: A Bagoly utcai felüljáróból nem lett semmi. Sokan élnek ott, csak egy oldalon lesz járda… ha ex megépül 86-ban, akkor rendben, de most ez már nem életképes.

Kérdés: A MÁV-tól senki nincs itt, nem tudjuk, ki, mi, hol, kié… ha már megcsináljuk ezt a részt, akkor csináljuk készre, aszfaltos út, járda, vízelvezetés…

Válasz: A felújított Szent István úton lesz csapadékvíz elvezetés.

Polgármester: A vízelvezetést is meg kell csinálni. A keleti oldal elvezetésének forrása már megvan, és reméljük a nyugati oldalra is hamarosan meglesz. A vasút szétvágja a várost, mintha egy folyó lenne. Az aluljáró önmagában kevés, ezt mutatja a központ is. Ex nem harminc éves terv, ez modern, és legalább öt hely kellene, ahol alul vagy felül át lehet jutni, és nincs sorompó.

Polgármester: Az új utakat jó lenne térkővel ellátni, a gyűjtőutakat meg aszfalttal. Az önkormányzat választhatott, hogy vagy ezt kihagyja, és az aluljáró még zsúfoltabb lesz, vagy megépíttetjük, és legközelebb jöhet a Bagoly úti felüljáró.

Polgármester: Egyszerre nem lehet mindent, mert annyi pénz nincs, és ez időben is nagyon elhúzódna. Lépésről lépésre tudunk haladni. A kivitelező most előadta a műszaki tartalmat, és ha kész lesz, akkor megkérdezzük a lakosokat, hogyan lehetne könnyíteni a helyzeten.

Polgármester: Nem tud mindenki egyszerre nyerni, de ha mindenki egy kicsit jobban jár, az ésszerű kompromisszum. Ez most az első lépés, reméljük a következő a Bagoly lesz. A terv elkészült, de akkor nem jött össze a finanszírozás, de nem mondtunk le róla.

Polgármester: Kevés az iparűzési adó, nincs elég munkahely, csak így tudunk haladni. Ha a tökéletesre várunk, sosem lesz kész semmi. A NIF és az A-Hid kérte, hogy ők kommunikálhassanak először. De itt vagyunk mi is, és gondolkozunk a továbblépésről, a lehetőségekről.

Kérdés: Négyszer javították az Alispán utcát, nem jó ez a térkő. Kaptunk egy telefonszámot a NIF-től, és lehet velük beszélni, ez pozitívum.

Polgármester: Ha aszfaltozva lenne, azt is javítani kellett volna, és az drágább lenne.

Kérdés: Meg fog szűnni a sorompós átjáró? Az újságban az volt, és az EU is ezért ad támogatást.

Polgármester: Még jó ideig maradnak a sorompós átjárók, mert az EU azért ennyi pénzt nem ad.

Kérdés: Lesz kártalanítás? Csökkenni fog az ingatlan értéke, és a forgalom is tönkre fogja tenni a házakat.

Polgármester: Nem fog elértéktelenedni, és a kivitelezésnél is figyelni fognak.

Kérdés: Nagyon szűk az utca, nem tudunk kimenni, beállni, a kocsik nagyon közel fognak menni a házakhoz.

Kérdés: Hogyan lesz a felvonulás, hol mennek majd a teherautók. Már most megnövekedett itt-ott a forgalom. Kértünk fekvőrendőrt, de csak 30-as táblákat tettek ki, amit senki nem vesz figyelembe a tüdőgondozónál. Kellene valami forgalomtechnikai tervezés is a környező utcákra. Hazugság, hogy az Intéző utcáról még nem keresték meg az önkormányzatot.

Bács István: Én csak azt mondtam, hogy engem nem kerestek.

Kérdés: Kerékpárút hol lesz, és a fák meglevők, vagy újak?

Válasz: Csak a teljesen új útvonalon lesz bringaút, a fákról most nem tudja hirtelen, hogy meglevők vagy újak, de mindenképpen ott lesznek. Ami van, azokat próbálják óvni. Jövőre jön a közműkiváltás. Egy fotó készült minden ingatlanról a felmérés miatt, sok helyen már bent is jártak.

Kérdés: Mi pont a sarkon vagyunk, lebontják a kerítést? Áruljuk a házat, de így nem tudjuk eladni. Kihez lehet fordulni?

Válasz: Nem fogjuk megbontani. Az eladásra nem tudok mit mondani.

Kérdés: Lesz-e zajvédő fal, zöldesítés?

Válasz: Zajmérés már folyamatban van, ez lesz utána is. A NIF tudna nyilatkozni a falról és a zöldről.

Kérdés: Ápoltuk a fákat, a zöldet, ezt kérjük vissza. Be fogom perelni, még nem tudom kit, de be fogom, mert igenis csökkent az ingatlan értéke.

Kérdés: Hogy lesz ez a zajmérés? Mert most is mennek ott a vasút miatt a teherautók, ex fals adatot ad ki.

Válasz: 24 órás mérés lesz, és persze azt figyelni fogják, hogy ha két utcában csend van, egyben meg folyamatos zaj, akkor azt természetesen érteni fogjuk, hogy ez így nem igaz.

Bács István: A Modern Városok programban vannak csomópontok, és ebből kettő ennek a két végén lesz, és mindkettő lámpás lesz, mert a magyar szabályok szerint a körforgalmat úgy kell tervezni, hogy egy csuklós busznak is használnia kell tudni, még ha nem is jár arra. Ezek egyébként valószínűleg kész lesznek, mire a hidak elkészülnek. A Bem térnél is jól beálltak már a lámpák, nincs sor, picit bízzunk a szakemberekben, kicsit beszéljünk a lakosokkal, és kihozzuk belőle a maximumot.

Kérdés: Mi lenne, ha nem lenne az egyik lejárat? Nekünk jó lenne, kerékpárosoknak jó lenne, olcsóbb is lenne…

Bács István: Sajnos ebbe egyelőre nincs sok beleszólásunk. De utána megbeszéljük és a műszaki átadás után racionalizálhatjuk.

Kérdés: Az óvodánál nehéz kikavarodni, ott az iskola, uszoda, nincs zebra…

Bács István: Ott is lesz rendes kereszteződés, és reméljük kész lesz mire a híd elkészül.

Kérdés: Buszmegállók és öblök hol lesznek? Lehetne folyamatosan követni a tervek fejlődését, nagyobb lépéseit?

Válasz: Van egy ütemterv, illetve lesz is még szebb, heti bontásban is, ezt az önkormányzat közzé fogja tenni. Tömegközlekedés nem lesz ezen az útvonalon, ezért buszmegálló sem lesz. A nagyobb folyamatok előtt a kivitelező külön is kiértesíti a lakosokat.

Kérdés: Az út szintje nem változik, de ezek az utak nem fogják bírni.

Válasz: Emelkedni nem fog a szint, de teljesen kiszedik és megújítják, új aszfaltot kap, nem marad a régi.

Kérdés: Esetleg parkolót ki lehetne alakítani a ház előtt, segítve a ki- és beállást?

Válasz: Ha elfér, akkor természetesen ki lehetne alakítani, de ezt egyelőre nem tudjuk megígérni. Amikor ott vagyunk a területen, akkor megbeszéljük.

Kérdés: Mi lesz a vízelvezetéssel? 30 centi víz van minden esőnél a járdán.

Itt most egy csomóan elmentek, laza diskurzusba csapott át az egész, a lakosok egymás között…

Páran előrementek térképet nézni, de úgy néz ki, a hivatalos résznek vége.

Bár még van kb. 20 ember itt, kis csoportokban beszélgetnek, de én azt mondanám, hogy vége.