Tegnap volt egy kis időm, tüzetesebben megnéztem az Érdi Újság múlt heti számát.
Hasznos kiadványnak tartom, mert nem mindenki tud ott lenni az üléseken vagy tudja megnézni az Érdi TVben az összefoglalókat.
De ahogy lapozgattam, feltűnt valami más is: a reklámok tömkelege.
Összeszámoltam (igen, most ilyen sok időm volt), hogy miből áll az Érdi Lap:
- 0,25 oldal bulvár (gondolom mindenki hülyén érezné magát, ha hirtelen nem lenne képben azzal, hogy melyik holywoodi színész melyik másik színész villáját akarja megvenni)
- 0,25 oldal közlemény
- 1 oldal apróhirdetés
- 5,5 oldal reklám (ebből mondjuk 0,58 oldalra rá lehet fogni, hogy közérdekű dolog)
- 9 oldal cikkek, hírek, események
A teljes 16 oldalból a lapban 7 oldalon hirdetés és/vagy senkit nem érdeklő dolog van. Ez több, mint 40%, ami nem kevés.
Hirtelen felindulásból fogtam az első lapot, ami a kezembe került (Nők Lapja Egészség), és ugyanígy végignéztem a reklámokat. A 84 oldalból 17 oldalnyi a reklám, ami nagyjából 20% körüli érték. Pedig ők ebből élnek.
Tudom, kicsit sántít az összehasonlítás, hiszen az NL Egészségben is van bőven kvázi reklámnak felfogható cikk, de ezeket igyekeztem beleszámolni a fenti értékbe. Szintén nem mindegy a példányszám, mert tudjuk, hogy minél nagyobb a példányszám, fajlagosan annál kisebb a költség.
De így is furcsának tűnik, hogy egy önkormányzati lapban ennyi reklám legyen. Nincs elég mondanivaló Érdről? Kérdezzenek engem, vagy az embereket! Egyből tele lesz hasznos dolgokkal a lap, ha már költünk rá.