Érd a neten

weblap
Ez a bejegyzés utolsó módosítása: 8 év! A benne lévő információk már nem biztos, hogy érvényesek, naprakészek!

Az érdi szolgáltatók netes megjelenésével kapcsolatban eljutottam a város hivatalos weblapjához. Kellett lelkierő, hogy ennek nekiálljak. Az oldal a teljesen meglepő erd.hu címen érhető el.

Alapvetően vesztes pozícióban van a lap, mert nagyon sok mindent kell tartalmaznia, áttekinthető formában. Ez pedig nagyon nehéz, de szerintem állja a sarat.

A kezdőlapon máris hét fő menüpont van, mindegyik alatt 5-10 almenüponttal. Belül is ugyanez vár: felül a fő menüpontok, bal oldalon a hozzá tartozó almenüpontok.

A menük kialakítása nekem úgy tűnik, mintha elindult volna egy irányba, aztán már csak organikusan ide-oda beszúrásra kerültek az új dolgok. Például „A mi városunk” menüpontban évek óta benne van a befektetési portfólió, 2012-es dátummal. Persze, nem frissült azóta, de legalább az évszámot le lehetne venni. A „Malenkij robot emlékbizottság” meg nem tudom, mit keres itt, van egy rakás egyéb szerveződés is a városban, miért pont ez került kiemelésre? Ugyanígy az Érd Szépe kiemelés, vagy az iskolai-óvodai felvételi körzetek.

Ezek fontos dolgok, de miért pont ezek lettek kiemelve, mi a logika, mi a rendezőelv? Ezt hiányolom kicsit.

Tartalommal viszont el van látva, erre nem lehet panasz. Hatalmas mennyiségű anyag került már fel, a város, az önkormányzat és a polgármesteri hivatal életéből egy rakás esemény, dokumentum, jegyzőkönyv… Hetekig lehetne olvasgatni, és nem érnénk a végére. Az aktualitásoktól kezdve az ülések jegyzőkönyvein át egészen egy rakás városi eseményen keresztül annyi mindent találhat az ember, hogy csak kapkodja a fejét.

Kicsit viszont zavarja a szemet, hogy sok helyen simán Wordből vagy Excelből másolással születtek a bejegyzések, ezért a formázásuk néhol nagyon rossz.

Az oldalon van kereső, de az eredménylistája finoman szólva nem túl használható. Én viszonylag sokat szoktam használni, és már (talán) ismerem a nyűgjeit, de aki csak néha-néha keresne valamit, annak kevés az esélye egy releváns találathoz.

Mivel nagyon sok dolgot ölel fel, ezért elektronikus ügyfélszolgálatról nem beszélhetek, mert mondhatni több is van rajta. Bár a könyvelőimtől tudom, hogy az adózási rész nem az igazi, de ezt inkább az integráció hibájának tartom, nem tartozik szervesen az oldalhoz.

A kinézet olyan, amilyen, nekem például nem tetszik. Bár egyszerű, de ezek a föld-színek nem nagyon jönnek be, reszponzív kinézetről ne is álmodjunk.

Facebook oldala is van a városnak, ami elég pörgő. Kicsit jobban meg lehetne tolni, kicsit jobban kihasználni, de így is elégedettek lehetünk vele.

Tehát azt mondanám, hogy a város oldala nem túl modern, kis nehézségekkel használható, de látszik rajta, hogy nincs egységes koncepció, és biztosan nincs mögötte minimum egy ember, ne adj isten egy csapat, hogy kezelje.

Most nem 10 pontból indulok, hanem csak 6-ból az online szolgáltatások miatt. Szerintem ez 5/6 a jelenlegi állapotában: a célnak megfelel, kihozták belőle, amit lehetett, és mindenképpen dedikált csoport kellene ahhoz, hogy tovább tudjanak lépni és rendesen legyen kezelve.

(Általános használhatóság: 1 pont; fórum/hírlevél/RSS/Atom: 1 pont; tartalom, információk: 3 pont.)

Így osztályozok weblap esetén:

kinézet: 1 pont
általános használhatóság: 1 pont
fórum/hírlevél/RSS/Atom: 1 pont
online kapcsolatfelvevő űrlap: 1 pont
tartalom, elérhető információk: 3 pont
online szolgáltatások: 3 pont

Figyelem! A fent leírtak szigorúan a saját magánvéleményemet (mely némileg szakmai is) tükrözik. Nem szándékom senkit pocskondiázni, lehúzni, csak egy átlagos felhasználó szemszögéből próbálom értékeli a lapokat. Egy weboldal és/vagy Facebook oldal fenntartása munkát igényel, amire erőforrást (minimum emberit) kell szánni. Nem biztos, hogy az adott szervezeteknél ezt akárhogyan is kezelnék, simán előfordulhat, hogy valamelyik munkatársuk viszi „jófejségből”, a munkája mellett.