Lakossági fórum a Szent István híd közelében lévő utcákat érintő forgalomtechnikai megoldásokról – frissítve

fórum
Ez a bejegyzés utolsó módosítása: 5 év! A benne lévő információk már nem biztos, hogy érvényesek, naprakészek!

Frissítés: mivel a fórum meghívója és az ahhoz csatolt háromféle terv már nem érhető el, ezért feltöltöttem azokat a bejegyzés végéhez.

Indul a közvetítés, Bács István alpolgármester elmondja, miért vagyunk itt, mi fog történni.

Aki az érintett területen lakik, az a helyszínen regisztráció után szavazhat.

Szokás szerint amit tudok, leírok, aztán meglátjuk, mi lesz belőle…

A Hivatalnok utcával kezdik az előadást, annak is természetesen a Szent István felé csatlakozó részével.

Nagy a forgalom, zaj és por van, nem tudnak kiállni a lakók a saját telkükről. Egyirányúsítani szeretnék.

Ha a központ felé lenne egyirányú, vagy a másik irányba, akkor is ugyanez lenne a helyzet, nem segítene semmit.

Egyelőre előadás van, aztán ha megadják a szót, akkor jönnek a lakosok kérdései, észrevételei.

A cél az, hogy csak az ott lakóknak legyen, ne legyen átmenő forgalom.

A Szent István felől le lenne zárva, zsákutca lenne, a kukásautó be tud tolatni.

Már persze ha az itt lakók el tudják fogadni, akkor pár héten belül ezt meg tudnák oldani. A Hivatalnok utca további részéről újabb két héten belül lehetne egy fórum, ha erre lenne igény.

Ahogy az emberek beszélnek, erre lenne igény is, hogy a teljes közlekedési rendjét átgondolják. A híd felől nincs mese: ott csak zárás lehet.

Közfelkiáltással kértek a lakosok egy fórumot a Hivatalnok utcáról.

(Közben jönnek beszólások innen-onnan, hogy nem erre számítottak, de hivatalosan még csak Bács István beszél.)

Közben egy-egy bekiabálás, alig hallatszanak, de jön az első szavazás: egyetértenek-e ezzel a lezárással.

Első ötlet: a lezárás kerékpárosbarát legyen. Válasz: természetesen gyalog és kerékpárral ki- és be lehet menni.

Egyhangúlag megszavazták a jelenlevő Hivatalnok utcaiak a lezárást.

A csomópontokról most nem lesz szó, pedig ahogy hallom, sokan emiatt jöttek. Csak arról lesz szó, hogy a csomópontok megépítéséig mi egyebet lehet tenni, hogy a „menekülőutak” terhelése csökkenjen.

A híd már régen tervben volt, az azokról szóló fórumokon nem vették figyelembe a lakosok véleményét.

Több változat van most az asztalon, de a csomópontok közbeszerzése egyelőre nem volt sikeres.

Kérdező: mértem a zajterhelést, 70 decibel volt a normál, csúcsforgalomban 92 decibel a terhelés. A készülékeknél jelzik, ha ilyen hangosak, itt mértek-e valamit.

Kérdező: a Szent István 10 alatt volt egy mérő, de átminősítették az utat, így már más a megengedett érték. Egyébként nincs itt mindenki, ne egy pár lakos döntse már el, hogy mi legyen. Már a hídnál is elmondtam, hogy olyan emberek döntenek, akik nem szakemberek.

Válasz: a javaslatok mindegyikét forgalomtechnikusok készítette, tehát szakmai szempontból mindegyik jó. De úgy döntöttünk, hogy inkább megkérdezzük, mint hogy pénzfeldobással mi döntsünk. Két hét volt, hogy az emberek elintézzék, hogy itt tudjanak lenni. Egészségügyi okok miatt most tudtuk beiktatni, ami mindenkinek jó.

Kérdező: én egy utcára lakom onnan, én nem szavazhatok? Engem nem zavar?

Válasz: ezek lakóutak, meg kell húzni a határt, ha gondolja, akkor a körzet képviselőjével vegye fel a kapcsolatot, és megszervezzük ezt is.

Most erre a három kicsi területre csináltuk meg a terveket, most határoztunk a Hivatalnok utcáról, beszéljük meg és legyen arról a környékről is egy fórum.

Kérdező: a hídnál zebrát hova fognak tenni? Már két emailt írtam, ez fontos kérdés.

Válasz: Hunyadi, Felvigyázó, Hivatalnok és Rákóczi utcánál lesznek, ezeket már bevettük az idei költségvetésbe. Reméljük minél előbb engedélyezni fogják.

Kérdező: egy emailes válaszban első negyedévet mondtak, ez nem válasz, a gyerekek veszélyben vannak.

Válasz: folyamatban van, én nem festhetek fel zebrát. Tudtommal még ki sem jelölték, hogy a rendőrség és a közlekedési hatóság hol engedélyezné. A mai napig várjuk a válaszukat, hogy elkezdhessük a munkát.

Kérdező: a Hunyadi utcában lakom, miért nem szavazhatok? 78-ban lakom.

Válasz: adminisztrációs hiba lehet, kapnia kellett volna lapot.

Következő a Hunyadi, Rákóczi és a Nagy Lajos. Indokolt az egyirányúsítás, már csak azért is, mert nincs is mindhárom jó állapotban.

Kérdező: jártak ezeken a helyeken? Az nem egy utca, az egy mező. Katasztrofális. Először ezt kellene megoldani, utána tervezni.

Válasz: önök döntenek róla, hogyan legyen, a barna lapot kapott lakosok szavazzanak róla, melyik tervet támogassuk. Legyen kifele, vagy befele, hogyan menjen.

Kérdező: közlekedésszervezőként dolgoztam. Ha egy utca aszfaltot kap, akkor ott megnő a forgalom, az egyirányúsítás jó dolog, de ezt hálózatba kell foglalni és következőleg negatív kátyúkat fognak kérni.

Kérdező: a Szent Istvánt megcsinálták, szép zöld lett, de eddig ott parkoltak a lakosok, most a beálló utcákban parkolnak, ami megnehezíti ott a közlekedést.

Válasz: barna kártyások szavazzanak. Van három javaslat, a negyedik, hogy minden maradjon, ahogy most van.

Kérdező: nem ezt kértük. Reggelente jelentős az utcaterhelés, hogy a kereszteződést kikerüljék. Délután viszont még sokkal rosszabb. Ha maradhatna csendes kis utca, az jó lenne. Élet-halál harc egy kiállás a kocsival. Délután kettőtől hatig nagyon sokan kerülnek, még hétvégén is. Gyerekekkel nem lehet kimenni az utcára. Örülnénk neki, ha lakó-pihenő övezet lehetne, fekvőrendőrrel, vagy egy egyirányú utca létrehozása.

Válasz: ezek szerint kifele kellene egyirányúsítani. Jelenleg a lakó-pihenő övezet azért nem jó, mert nagyjából senki nem tartja be a szabályait. A rendőrség szerint 500 büntetés volt idén, a Kossuthon 110-zel ment valaki. A kifele menő a hármas javaslat, ezt fogjuk megvalósítani.

Egyébként semmi nincs kőbe vésve, fél évente felül tudjuk vizsgálni. Idén a választókerületi pénzemből a Hunyadi szeretnénk megcsinálni, amint vége az iskolának, neki szeretnénk kezdeni az aszfaltozásnak.

Most a három javaslat elemzése van, honnan merre, ezt majd belinkelem.

Kérdező: az Aranyon kívül kb egyik utca sem alkalmas arra, hogy kétirányú legyen. Két kocsi nem is fér el normálisan egymással szembe.

Kérdező: a Hunyadi meg aszfalt nélkül nem egy utca, tele van kátyúkkal. A Rákóczi legyen balra, a Thököly jobbra egyirányú. Mi aszfaltoztuk annak idején a Rákóczi utcát. Most is egyirányú, én betartom a szabályokat, körbe megyek, ez nem kis pénz. Viszont a Rákóczin is 40 éve nem csináltak semmit, semmi fejlesztés nincs. Inkább a fiatalokkal kellene foglalkoznunk, hogy megoldjuk a helyzetet a kereszteződésnél. Mindegy, hogy mi merre megy egy irányba, ha ez nincs kész.

Kérdező: nem szavazhatok, mert a Szent István úton lakom. Ha sikerül kihajtani a telkünkről, akkor jó lenne, ha nem lennénk belekényszerítve, hogy mindenképpen a Kossuth vagy a Velencei felé menjünk. Minden pont úgy felénk néz, hogy mi nem tudunk semerre menni. A benzinkút mögötti út sem használható. Láthatósági mellényben tolom ki a gyereket a babakocsiban, zebra kellene, mert már csak legyintenek az ott élők, ha hallják a csattanást. A kereszteződéseket és a zebrákat kellene először megoldani. Az ovinál össze-vissza parkolás van, nem lehet közlekedni, több száz gyerek közlekedik ott. Költői kérdés volt, csak jó lenne, ha meggyorsítanák a folyamatot.

Válasz: teljesen elfogadható a kérés. A zebra piros festésével az időjárásra várunk az ovinál.

Kérdező: az óvodához nem lehetne zajvédő falat építeni?

Válasz: biztosan lehetne, de most nem ez a fórum témája. Nyugodtan megkereshet, de most ezen utcák forgalomtechnikájáról van szó.

Kérdező: minden napi atrocitás, ha ki vagy be szeretnék hajtani a házunkhoz. A hídon menő forgalom nagyon nagy, sokan gyorsan mennek, már meg is fenyegettek, amikor egyszer megálltam, hogy be tudjak állni. Ha tavasszal megjelennek a biciklisek, és baleset lesz, akkor a lakók nem tudnak kijutni. Ha ez így lesz egy irányba, akkor csak a Szent István felé lehet menni, ami ha beáll, akkor szintén beragadtunk.

Válasz: a jelenlevők kivételek, de igaz, hogy száguldozás van, én is közlekedem ezeken az utakon. Volt már kis balesetem emiatt, ami bíróságon ért véget. Sokkal türelmesebbnek kellene lennünk, de ezzel nem tudunk mit tenni. Nem tudok odamenni minden egyes emberhez? Menjünk tovább, összegzünk majd és szavazunk.

Kérdező: miért nem tesznek ki fekvőrendőröket?

Kérdező: vannak fekvőrendőrök a Hunyadiban, nem kell még aszfalt is. Az aszfalt növeli a forgalmat, de csökken a por. Szerintem a Hunyadi tetején is lehetne egy betontömb, ezek után az jönne be, aki ott lakik vagy oda jön. Persze aki ide járat a kocsiját szikráztatni, az jöjjön nyugodtan. A Hunyadi talán az egyetlen, ahol nem nőtt a forgalom, mert olyan rossz állapotú. Persze ha esemény van a suliban, vagy oviban, akkor itt is parkolnak, de ez évente párszor, kibírjuk.Kérdező: valóban csak akkor lenne értelme egy irányba lezárni, ha aszfaltos lesz. Ha kapunk rá ígéretet erre az évre, akkor beszéljünk róla.

Kérdező: a Rákóczi végén van játszótér, de a kanyar nagyon szűkre van vége és nincs járda. A gyalogosokat elfelejtették. Rengeteg teherautós is jár arra, nem lehetne legalább ezt korlátozva. Van, ahol ki van téve, hogy kivéve célforgalom. Ez is egy megoldás lehetne, mert semmit nem lehet a gyerekkel kimenni az utcára, mert veszélyes. Addig nem tudok dönteni, amíg a két csomópontot nem oldják meg. Ha a Hivatalnok utcát lezárják, akkor nem lehet a Velenceire kikanyarodni. Ez a megoldandó feladat.Válasz: azért nincs megcsinálva, mert a közbeszerzések nem voltak sikeresek. Összesen 460 millió forint volt tavaly útra költve. A két csomópont 400 millió lenne, a pénz megvan, kiírtuk a közbeszerzést, és nem jelentkezett rá senki. Kiröhögtek, hogy ez a mai világban nem elég.

Kérdező: a Rákóczi két irányú volt eredetileg, viszont nem túl széles, ezért nem nagyon száguldoztak, mert nem lehetett. Aztán aszfaltozták, egyirányú lett, és most száguldozás van. Megint lehetne kétirányú, megint csökkenne a sebesség és talán a terhelés is.

Kérdező: ha nem minden lakónak ajánlanák fel, hogy szegélyköveznek a kertben, murváznak meg aszfaltozzák a bejárókat, akkor lehet több pénz maradna vagy jobban haladna a munka. Soha nem lesz semmi rendben, ha minden második háznál így intézik el a dolgokat. A következő építkezésnél legyen ott egy ember, aki erre is figyel.

Válasz: összefoglalva a Hunyadihoz ne nyúljunk egyelőre, aszfaltozás után megbeszéljük, mi legyen vele. A másik támogatható javaslat, hogy a Rákóczi és a Thököly felváltott irányú lenne.

Kérdező: egy fekvőrendőrhöz egyébként mi kellene, mert csinálok egyet.

Válasz: ezek az utcák nincsenek olyan állapotban, hogy fekvőrendőrök legyenek. A fekvőrendőr előtt satufék, utána kövér gáz, nincs sok értelme. Harmadik javaslat, hogy a Rákóczi és a Thököly is legyen kétirányú, kihasználva a természetes forgalomlassítást.

Válasz: a kivétel célforgalom, akkor a kereszteződések miatt már nem jöhet haza, csak kerülővel. A lakó-pihenő övezet szabályait betartatni lehetetlen, és csak felháborodás lenne belőle, ha megpróbálnánk.

Kérdező: szerintem ezek lakóutcák, nem kellene abszolút átmenő forgalom, akár olyan áron is, hogy nehezebben jutunk haza.

Válasz: ez is egy megoldás, de a Szent Istvánon élők fognak nehéz helyzetbe kerülni. Ezt nem támogatom, mert volt itt egy hölgy, akinek közben el kellett mennie, hogy mindenképpen a két csomópont felé tud csak kimenni. Marad szerintem az, hogy Z alak legyen (egyes terv), legyen mindkettő egyirányú, legyen mindkettő kétirányú.

A Z irányú lassítja az átmenő forgalmat, szavazzunk, ki támogatja. 5 szavazat. Mindkettő legyen kétirányú teljesen, szavazzunk: 4 támogató. Ki támogatja a váltott egy irányt a két utcában? Nincs támogatottság.

A Z formát (1-es terv) fogjuk megvalósítani a Rákóczi és a Thököly estében.

Kérdező: nem fogják figyelembe venni az egyirányúsítást.

Válasz: a kreszt ismerni kell, ezzel nem tudunk mit kezdeni.

Kérdező: a rendőrséget nem lehetne kicsit trafipaxoltatni a Rákóczin? Egyszer fizettem a Thökölyn, azóta be is tartom.

Válasz: tudunk kérni, tudunk sebesség mérést kérni és az irányt is. A pénz nem hozzánk folyik be, de természetesen megkérjük őket.

Kérdező: 10 ember szavazott most? Nem lehetne címjegyzék szerint felszólítani, hogy válasszanak?

Válasz: megjelent az Érdi Újságban, én is kitettem a honlapomra, mindenkinek megvolt a lehetősége, hogy eljöjjön. Mindegyik terv támogatható szakmailag, mint a terület képviselője megkérdeztük a véleményüket.

Kérdező: a közlekedésmérnök úr miért nem áll ki és adja elő, az ő munkájáról döntünk.

Válasz: ő köztisztviselő, én vagyok a politikus, én állok önökkel kapcsolatban. A közlekedéstechnika hozzám tartozik, a kolléga elkészíti, én aláírom, a felelősséget én vállalom.

Kérdező: ez semmiről nem szól, majd a lakók összevitatkoznak, rányomhatunk a három terv közül egyre. Nincs miről szavazni, amíg nem lesz meg a csomópont. Mi lesz, ha ki is lesz táblázva? Az ő szakmája, ő adja elő, ő döntse el, hogy melyik a legjobb. Ön hozzászokott ahhoz, hogy szemben áll velem, a híddal kapcsolatos kérdéseimre is így válaszolt, blőd módon.

Válasz: jöttek be a hivatalba, hogy nagyot kell kerülni. Nem múlnak ezen életek, hogy melyik merre egy irányú.

Kérdező: emailre nem válaszolnak, telefonon első negyedévet mondtak, kinek fog a szemébe nézni, ha egy gyereket elütnek?

Válasz: hogyan mondjam, hogy mikor lesz, ha nem válaszolnak az illetékes szervek. Nem tudom a megoldást megmondani, rajta vagyunk, idén kész lesz, 100%.

Kérdező: az M7-es lejárót milyen szépen megcsinálták, jó lett a lámpás terület. Készült-e itt hatástanulmány? Miért a lakóknak kell erről szavazni? Miért nem csináltatják meg a terveket?

Válasz: több jó megoldás van, ha bejön a szomszéd, akkor rá hallgatunk, ha bejön maga, akkor a magáét is figyelembe vesszük, sok vélemény van. Nem végeztünk hatástanulmányt, mert ez lakóút.

Válasz: a mai fórum célja ez a terület rendezése,mert sok lakos megkereste a hivatalt, hogy így-úgy intézzük el. Most van egy lakossági fórum, és megpróbálunk mindenkit meghallgatni.

Kérdező: van egy járda, de a benzinkútnál nincs semmi felfestés, vagy ilyesmi, ott az autók jönnek ki a kúttól, mennek jobbra a kereszteződésben, gyerekkel veszélyes.

Válasz: megtervezzük, lesz lámpa, zebra, a járdát is folytatjuk, de sajnos akadályokba ütköztünk.

Kérdező: láttam a tervet, elmúlt 10 év, a híd megvalósult, az önkormányzat nem cselekszik, napi élet-halál harc van a kereszteződésben. A lakosság azt várná önöktől, hogy nem közbeszerzésről beszéljünk, hanem bármilyen megoldást, amivel biztonságosabbá tegyük az átkelést. Sok helyen nincs járda, nincs zebra, csak a kocsikon át, egy nagy forgalmú úton tudunk átmenni, szabálytalanul. Nem jutunk el a túloldalra, az idősek nem tudnak elmenni a boltig. Bármilyen megoldás érdekes lenne, amivel a biztonságot növelnénk.

Válasz: azt el tudom mondani, hogy miért nincs kész, ami nem fogja magát megnyugtatni. De felteszem a Facebookomra, ahogy utánajárok, hogy szabályosan meg lehet-e oldani valami ideiglenes módon.

(A hátsó sorok lassan kiürülnek…)

Válasz: teljesen megértem, utánajárok, hogyan, miként, mikor lehetne megoldani.

Kérdező: én hiszek a képviselő úrnak, hogy egy zebra sokáig tart, mert a hatóság malmai lassan őrölnek. Egy másik településen laktam, egy gázolás után három évvel lett csak zebra.

Kérdező: miért nem engedik, hogy mi felfessünk egy zebrát.

Válasz: ugyanúgy bűncselekmény, mint egy behajtani tilos táblát levenni.

Kérdező: meddig kell várni, míg hány embert ütnek el?

Kérdező: a lámpás kereszteződés sokáig tart, itt van a kis Spar, ahol most építenek, és ideiglenes jelzőlámpák vannak. Ilyennel nem lehetne megoldani?

Válasz: ahogy mondtam az úrnak, utánanézek, mit lehet ideiglenesen kezdeni a kereszteződéssel.

Kérdező: megkérdeztem a képviselőnktől, hogy hány zebra van egészen len a Zámori útig. Összesen négy, ezen a hosszú szakaszon. Hülye kérdés, de hogyan tudnak átmenni a gyalogosok? Nincs biztonságos átkelési lehetőség. Belépek a kocsi elé, anyázik és megáll. De a gyerekek, mozgássérültek, gyengénlátók mit kezdenek?

Válasz: ahol lehetséges, megvizsgáljuk a kerékpárosok mindkét irányból behajtását.

Kérdező: annyira fontos volt a híd átadása, ennyi problémával? Az alagutat lezárták, mert a busz alig fért át és gond volt a vízzel. Ezt a híddal miért nem lehetett megcsinálni, ha ennyire veszélyes a terület? Nincs befejezve így a beruházás.

Kérdező: mindenki látta, hogy van kerékpársáv, de senki nem ment rajta. Az egy irányú utcában emberi erővel kétirányú lesz: gyalogosoknak és kerékpárosoknak. Érden egy ilyen utca van, pont itt az iskola előtt. De nem működik, ha nem hálózatban beszélünk róla.

Köszönjük a részvételt, a fórumnak vége.